Citām lomu spēlēm
FIASKO KĀ INSTRUMENTS
Lomu attēlojumam
Ko saka šaha spēlētājs? “Es eju no e2 uz e4”. Gandrīz tas pats dambretē, un līdzīgi galda spēlēs.
Tradicionālā lomu spēlē mēs veidojam stāstu, taču arī to varam stāstīt divos veidos.
Trešajā personā.
“Halmars dodas augšup pa kāpnēm, turot trīsošajās rokās pa ķērienam pagadījušos slotas kātu.”
Viegli, vai ne? Tikpat kā nekāda aktiermāksla nav vajadzīga. Bet ne visiem izdodas brīvi izmantot spēlē otro veidu.
Tiešajā runā.
“Kristenson, ak, tu nelieti, kā tu uzdrīksties spert kāju mūsu zemē? Pēc visa, ko esi mums nodarījis?”
Te nu, protams, var nākt talkā Fiasko spēle. Kāpēc tieši šī? Tāpēc, ka visa spēle balstās uz dialogiem, sākot ar pavisam vienkāršiem un nepiespiestiem. Ieskatieties Reddit.com vietnes rakstā, kur pieredzējis GM (spēļu vadītājs) stāsta, kā viens vienīgs Fiasko seanss pilnīgi izmainījis spēlētāju atdevi: “Es sirsnīgi iesaku visiem uzspēlēt Fiasko, pirms sākat spēļu sēriju.”
Spēles pasaules bagātināšanai
Tradicionālā spēlē mēs esam labie, un stājamies pretī ļaunumam. Bet no kurienes šis ļaunums spēlē rodas? Tās vadītāja fantāzijā. Un reizēm šis radošais avotiņš var apsīkt. Vai arī vienkārši nepietiek laika. Fiasko spēlē mēs kopīgi radām gruntīgu sižeta līniju ar labu (hmm... ne tajā nozīmē!) slikto zēnu bariņu šai līnijai apkārt. To izmantojot, spēle kļūs sulīgāka, telpiskāka, ar nestandarta sižeta pavērsieniem — un līdz ar to interesantāka.